فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
-> html; charset=utf-8"> شطــــــــــــرنج حرفه اي !

شطــــــــــــرنج حرفه اي !

اميدرارم از گشت وگذار در اين سايت لذت ببريد!

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 909
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



ابزار پرش به بالا فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

کد متحرک کردن عنوان وب

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی


موضوع : چطور بازی کنید (استراتژی)

این درس احتمالا مهمترین قسمت آموزش است. در مقدمه راجع به اهمیت دانش شطرنج صحبت کردم . زمانیکه شما ایده های اساسی بازی شطرنج را می فهمید، در هر پوزیسونی می توانید بهترین حرکت را پیدا کنید. این ایده ها می تواند بازی شما را با ثبات و قوی سازد. همچنین گفتم که شما نبایستی همیشه پذیرای هر دانش جدید بی هدفی باشید، بلکه سعی کنید اساسا سیستم تفکر خود را بهتر کنید. در خلال این درس من دقیقا به شما خواهم گفت که استاد بزرگان چگونه طی یک بازی شطرنج فکر می کنند. شما یک سیستم تفکر مشخص شامل چندین مرحله آسان را کسب خواهید کرد. با دنبال کردن این مراحل شما به نتایج استاد بزرگی می رسید.

به شما شدیدا توصیه می کنم چندین بار این مطالب را مرور کنید تا ایده ها را کاملا متوجه شوید. پس از آن شما درخواهید یافت که این ایده ها ، آنچنان که در ابتدا به نظر می رسند دشوار نیستند. پس از مدتی تمرین به طور اتوماتیک بدین روش فکر خواهید کرد و از پیشرفت سریع لذت خواهید برد.

بگذارید شروع کنیم . من به شما چند ایده کلی می گویم و به صورت تمرین آنها را به تصویر می کشم.

اولین ایده کلی این است که "ایده اصلی بازی شطرنج فعالیت سوارهاست تمامی قوانین دیگر بیشتر روشهای تحقق بخشیدن این ایده اساسی را مشخص می کنند . حال ما آن را در عمل خواهیم دید. در این بازی من سفیدم و سودارکین سیاه

1e4 c5 2.Nf3

می دانید که بازی شطرنج شامل 3 مرحله : شروع بازی، وسط بازی و آخر بازی است. هر بخش از بازی خصوصیات خاص خود را دارد. بنابراین ما باید بدانیم در هر یک از این مراحل دقیقا چه باید انجام دهیم.

در شروع بازی 3 وظیفه اصلی داریم که نیاز به تحقق بخشیدن آنها است. 1- گسترش سوارها 2- قلعه 3- اتصال رخ ها (با حرکت وزیر)

به نظر واضح می رسد، اما من می توانم به شما مثالهای زیادی را نشان دهم که بازیکنان قوی این اصول را دنبال نکرده اند و به سرعت متلاشی شده بودند. یک اشتباه بسیار نمونه وار ، شروع یک حمله زودرس قبل از تحقق این 3 وظیفه اصلی در شروع بازی است. ایده دیگر این است که ما نیاز به گسترش سوارها داریم بنابراین حرکت پیاده ها تنها در صورتی می تواند خوب باشد که تدارک گر گسترش سوارها باشند.

d6 3.d4 cxd4 4.Nxd4 Nf6

وظایف اصلی در هر مرحله از بازی جهت کلی بازی را نشان می دهد. همچنین شما بایستی چگونگی یافتن هر حرکت را بدانید. چندن اصول استراتژیکی اساسی وجود دارد که به شما در یافتن بهترین حرکت در هر پوزیسیون کمک می کند. یکی از آنها اصل سوار کم تحرک است. این بدان معناست که شما بایستی مهره ای را که کمترین فعالیت را دارد بیابید و وضعیت آن را بهبود بخشید.

به عنوان مثال، همین حالا سیاه به پیاده ی e4 حمله کرده است. سفید راههای زیادی برای دفاع از آن دارد : Nc3،Bd3،f3،Qf3 ما می دانیم که گسترش وزیر سومین وظیفه در گسترش است. بنابراین ما نبایستی وزیر را در چنین مرحله ای سریعا وارد بازی کنیم در غیر اینصورت حریف با شروع حمله به وزیر ما فرصت های اضافی (تمپو) برای گسترش بدست می آورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علي يزداني تبار تاريخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:اس ام اس جوك طنز عكس دانلود فيلم دانلود آهنگ, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

๑۩۞۩๑به وبسايت من خوش آمدید.اينجانب علي يزداني تبار اين وب سايت را براي برداشتن گامي ديگر در جهت توسعه شطرنج كشور عزيزم ايران ساخته ام.لطفا نظر بدهيد.๑۩۞۩๑

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to prochess.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

اسلايدر

ابزار وبلاگ




در اين وبلاگ
در كل اينترنت